Pages

Thursday 23 February 2012

PERLU KE MASA SEKARANAG ?

kenapa baru sekarang kena hadapi bende nie :

perbualan mereka :

ibu : ibu bukan nk bawak akak g beli tket , kita pergi jumpa dokter dulu okayss .
ayah : bape lame dah akak punye hidung berdarah ?

mereka risaukan kesihatan anaknya

gadis : akak tanak pergi jumpe dokter , sbb tuh akak diam ( dalam hati berdegup sangat kencang , airmata berjurai membahasi tudung )
ayah : sampai haty akak diam kn tak gtau ktorg ,, law ayah tau ayah tak hantar akak belajar jauh jauh~
gadis : serba salah dengar percakapan ayahnya .

di bilik dokter .

dokter : assalamualaikum gadis manis :) ape khabar ? lame tak jumpe :) sakit ke ? gadis manis sakit ape kali ini ?
gadis : saya tak sakit saja datang nk melawat dokter :)
dokter : meh dekat , pakcik nk check :)

dokter dah macam ayah bgnye .

dokter : kenapa tak bag tau parents awal awal ? awak tahu kan bende nie boleyh bhyakan diri awak ,

gadis : saya fikir bende tu biasa je .

dokter : awak kene xray hari isnin nie

gadis : saya nak balik tempat blajar saya ari sabtu nie(teringat kat mereka mereka)

dokter : saya tengok hidung awak nie teruk dah . awak mungkin terdedah ngn asap asap , kimia ,awak selalu minum ais ? or air gas ? kte check ari isnin nie ,, law simptom2 menandakan awak mungkin akan jd seperti dulu kami akan tahan kamu dalam wad , awak kene buat terapi yg dulu awak buat uhh , igt takk ,, sedut oxygen ? ubat jugak , awak jgn risau tak sakit pun kn , kalau dulu awak boleyh buat skunk pun msty boleyh , awak kalau betul kita dapat detect sakit awak nie,, awak mugkin ditahap ketiga . jangan risau ,, kita sama sama boleyh lawan macam dulu . cume lepas nie awak kene kerap jumpa saya okay

gadis : luruh jantung dengar dokter ckp mcm tu .
( dalam hati hanya mampu berdoa ,, takot )
 YA ALLAH , HANYA PADAMU AKU BERMOHON , BERIKANLAH AKU KESIHATAN YANG BAIK AGAR MEREKA YANG MENYAYANGIKU TIDAK MERISAUKAN AKU . AKU TIDAK MAHU MENYUSAHKAN KEDUA IBUBAPAKU . SESUNGGUHNYA ENGKAU MAHA MENDENGAR .

*aku sayang mak ayah aku ,, aku sayang kawan kawan aku . 



No comments:

Post a Comment

ADUAN PENDUDUK